2011. január 6., csütörtök

A plankton márpedig értelmes lény

"Minden olyan élőlényt a plankton életközösségbe sorolunk, amely helyváltoztatásban elsősorban a víz áramlása és nem a saját izomműködése a meghatározó". Igen, a forrás a wikipedia, az ember legjobb barátnője, de nem ez a lényeg. Hogy miért hozom fel pont ezt az aprócska, egyszerű létformát? Mert egyre inkább biztos vagyok benne, hogy ez a kis áramló, izomműködésre szinte képtelen élőlény, akinek agykapacitása [nincs is ilyen szerve] fel sem merül a cikkben, mégis egyre értelmesebbnek tűnik néhány humán entitásnál. Ma legalábbis újra megbizonyosodtam erről. Értem én, hogy az idő gyorsan elszáll, haladni kell[ene] a korral vagy mi, csak ez egyeseknek, bizonyos evolúciós zsákutcáknak kevésbé megy. Ide sorolnám a nem nevezem nevén tanáromat, aki ma ismét felvilágosított minket a benne uralkodó homályról, válogatott csokorba tűzdelte ostobaságát és szókincsét, két alkalom alatt megszámlálhatatlanszor. De fogalmazzak inkább konkrét izékben, ahogy ő mondaná. Igen, ezt tényleg idéztem. Az egész poszt lényeg annyi, hogy emberek, az ostobaság arroganciával társulva veszélyes és röhejes kombináció. És inkább védem a planktonokat, többet nem hasonlítom ezekhez az aranyos kis vackokhoz az illetőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése